Як повідомити про небажані реакції після ліків та вакцин – інформаційні джерела ДЕЦ

Державний експертний центр МОЗ України розробив одразу два додаткових інформаційні ресурси, які допоможуть лікарям та пацієнтам повідомляти про небажані реакції після застосування лікарських засобів та вакцин.

Один з них – АІСФ чат-бот у Telegram від ДЕЦ.

Віртуальний помічник розроблений спеціально для медичних працівників. Він вміє надавати підказки та відповіді на 50 найбільш поширених запитань, які можуть виникнути під час заповнення карти-повідомлення про несприятливі події після імунізації (НППІ) у автоматизованій системі з фармаконагляду (АІСФ). За допомогою чат-бота можна:

  • ознайомитися з системою АІСФ;
  • знайти відповіді на загальні питання про оформлення карт-повідомлень;
  • дізнатися, як уникнути типових помилок та інше.

Щоб скористатися консультацією чат-боту необхідно:

  • Зайти в застосунок Telegram на смартфоні або комп’ютері.
  • Задати в пошуку «АІСФ чат-бот» або перейти за посиланням: https://t.me/aisf_dec_bot
  • Після старту обрати розділ та питання, яке цікавить, і отримати відповідь.

АІСФ чат-бот доповнює інструкцію, розміщену на сайті https://aisf.dec.gov.ua, й діє паралельно з нею. Активну участь у його створенні брали фахівці з фармаконагляду ДЕЦ, тому серед представленої інформації вже є відповіді на питання, з якими найчастіше звертаються до фахівців із фармаконагляду під час консультацій.

Друге інформаційне джерело – відеоінструкція «Як повідомити про небажані реакції після ліків та вакцин?» на YouTube каналі Державного експертного центру.

У ньому директор департаменту з фармаконагляду ДЕЦ Тетяна Башкатова заповнює карту-повідомлення про небажані реакції після вакцинації проти COVID-19 у режимі онлайн, детально зупиняючись на кожному пункті. Незважаючи на те, що фахівець робить це від імені пацієнта, інформація та надані коментарі будуть корисними і для медичних працівників та всіх зацікавлених.

Переглянути відео «Як повідомити про побічні реакції після ліків та вакцин?» можна за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=askcNCcNh4M

Посилання на оригінальну новину Міністерства охорони здоров’я України: https://moz.gov.ua/article/for-medical-staff/jak-povidomiti-pro-nebazhani-reakcii-pislja-likiv-ta-vakcin-%e2%80%93-informacijni-dzherela-dec?fbclid=IwAR3vln7bgzscud5U7yqvnSLmS45FCzqWTcrj3JMimROmcDErM1dHUaEYLtU